Skip to content

Kvinnor är från Mars och män är från Venus. Eller hur var det nu…?

January 28, 2013

Eftersom jag, som den magnifike bloggare jag är, gett mig in på #blogg100 så tänkte jag börja lite mjukt med ett alldeles vanligt inlägg om skillnaden mellan manligt och kvinnligt tänk.Jag vill börja inlägget med att illustrera våra hjärnor. Varsågod.

mannenshjärna   hjärna

Bilden till vänster har jag själv konstruerat efter att en vän på Facebook lade upp bilden till höger. Ta en titt och återgå sedan till mitt inlägg. 🙂

F’ärdig? Då fortsätter vi!

Jo, jag skulle ge min syn på könens olika tänk. Som du ser på bilden så har mannen en stor sexgenerator på samma ställe som vi, enligt min vän på Facebook, har en huvudvärksgenerator. De har även en back up generator om den första går sönder. Det är ganska tydligt att sex är en stor del av mannens identitet och därmed också hans tänk. Man skulle ju kunna tycka att en så stor del av hjärnan även skulle ackompanjeras av en del som även visar mannen hur man neutraliserar kvinnans huvudvärksgenerator. Det gör den inte.

Forskning idag har ännu inte kunnat lösa ovanstående problem men jag kanske kan hjälpa vardagsmannen att förstå hur huvudvärksgeneratorn fungerar.

Kvinnan säger: “Om du la mindre tid på TV-spel/dator/sport/kompisarna, så skulle vårt förhållande förbättras avsevärt.
Mannen hör: “Var mer med mig så får du mer sex.”

Kvinnan säger egentligen: “Om du la mindre tid på TV-spel m.m så skulle du ha mer tid att hjälpa mig med disken, städning och barnen, vilket skulle göra att jag skulle ha mer energi att hålla emot huvudvärksgeneratorn.”

Nu räcker det dock inte med att städa mer eller hjälpa till med barnen. Kvinnor gillar förspel. Synd bara att mannens och kvinnans syn på förspel är mil ifrån varandra.

Förspel för en kvinna är: hungriga blickar, ömma smekningar och kyssar på valfritt område. Misstaget många män gör när de vill avaktivera huvudvärksgeneratorn är att de missuppfattar kvinnans syn på förspel. De får detaljerna rätt men missar översynen. Översynen är helt enkelt att blickarna och de andra ska portioneras ut under dagen. Inte precis när mannens sexgenerator skickar signalerna till mannen.

Det aktiva förspelet innebär en fortsättning på det “autonoma” förspelet. Även det kan utföras på fel sätt så huvudvärksgeneratorn aktiveras.

Följande gäller så klart inte alla män. Förspel innebär inte:

  • att frenetiskt smeka i ljumsken (som ofta misstas för klitoris)
  • att slicka kvinnan i fråga i örat och envist hävda att det visst är skönt (har faktiskt varit med om det själv)
  • att anse att två minuter klassas som långt förspel

Sist men inte minst finns det en sak som kan aktivera huvudvärksgeneratorn oftare än något annat; när mannen ifråga kör sitt race och vinner. Varje gång.

Jag tackar för mig idag och hoppas jag rett ut något för de stackars krakarna med överaktiv sexgenerator.

From → #blogg100, Män

Leave a Comment

Leave a comment