Skip to content

8

February 22, 2013

röka
Inlägg 8 handlar om min sluta-röka-kampanj. Det går inget vidare kan jag säga. Hur kan en person som är så envis som jag är, inte ha någon form av självdisciplin eller karaktär när det gäller cigaretter?Jag köpte till och med en e-cigarett. Ascoolt, du drar in “rök” och blåser ut, men slipper alla gifter och nikotin. Skitbra. Jag har fuskat ganska mycket med rökningen men jag har fortfarande inget fysiskt sug. Men det mentala knäcker mig. Jag ska inte klaga egentligen, jag har inga större problem i mitt liv. Men när jag blir minsta irriterad så suger mitt liv enormt och det enda som kan trösta eller lugna mig då, är en cigarett. Jag tänker på hur gott det är att röka och till slut tar jag en cigarett. Fast jag inte har suget. Ja är man dum i huvudet så är man.

Nu har jag bestämt att efter 2 mars är det nolltolerans med cigaretter. Varför andra mars? Jag ska ut, och jag VET att jag kommer vilja röka när jag dricker. Så fusket med cigg får fortgå fram till dess. Sen är det slut.

Så om alla som känner mig och har minsta med mitt liv att göra, skulle vilja vara så vänliga att inte irritera mig på något sätt, påminna mig om något irriterande och så vidare, tills jag säger till, så vore det snällt.

Nu läser ju min man förmodligen inte blogg, men OM du gör det; DON`T GET IN MY WAY.

Leave a Comment

Leave a Reply

