Skip to content

Jag DÖÖR!

February 25, 2013

sjukJag har f*n klarat mig hela livet utan. Och så kommer den. Magsjukan, eller som jag hädanefter kommer kalla den; djävulens redskap.Dagens inlägg är skrivet i efterhand, för jag var ju döende och kunde inte skriva när det begav sig. Söndag kväll säger jag till min man att jag mår lite illa. Går och lägger mig och mår fortfarande lite illa. När klockan var halv två kände jag att det nog var lika bra att gå upp och kräkas så det försvann. Sen var det kört. Jag växlade mellan att kräkas och “poopa” i flera timmar. Jag var så dålig, så dålig. Jag var nog nära döden alltså.

Min underbare man tog sitt ansvar och tog hand om sonen så jag kunde ligga på min dödsbädd ifred hela dagen. Feber, frossa och hunger men ingen matlust. Jag har aldrig varit så liten. Jag åkte ut för att köpa Coca-Cola (kändes som mindre ansträngning än att stanna hemma med sonen när gubben gick till affären). Tursamt nog träffade jag min far i affären. Tursamt, för att jag orkade inte stå på benen utan min far fick ta bilen och köra hem mig. Så dålig och dödsjuk var jag!

Jag är väldigt tacksam att jag kunde ligga i fred och kurera mig för jag orkade inte göra något, och definitivt inte jaga en treåring hela dagen. Tack maken, du får igen det!

Jag är nu frisk, jag överlevde, men jag vill nog inte vara magsjuk fler gånger. Been there, done that, liksom.

 

Leave a Comment

Leave a Reply

