Skip to content

Rökfri…Igen… Dag 1

January 29, 2013

rökaI höstas genomgick jag en laserbehandling för att sluta röka. Jag blev grymt imponerad av effekterna av behandlingen och har sedan dess rekommenderat den till ett antal vänner och främlingar. Men eftersom jag är den jag är, så började jag ändå röka efter ett tag…

Man skulle ju kunna tycka att det är ganska dumt att plocka upp en cigarett efter flera veckor utan sug. Jag håller med. Jag är dum helt enkelt. Borderline idiot till och med. Men dagens inlägg ska inte gå till att beklaga mig över hur dum jag är utan hur bra det ska bli nu, på andra försöket.

Idag var jag alltså tillbaka hos rara Oskar på Relief. Han tog emot både mig och min lika efterblivna syster (som också var dum nog att röka igen) utan förmaningar eller sneda blickar. Tack för det, Oskar. Vi skäms så det räcker ändå.

Jag behöver inte gå in i detalj på hur behandlingen går till utan det kan du läsa på deras hemsida om du är intresserad av att sluta röka.

NU är jag alltså rökfri. Igen. Det känns bra. Visst, jag har bara varit utan cigaretter i tre timmar, men vilken vanerökare som helst kan intyga att efter tre timmar brukar det suga i nikotintarmen rejält. Inget sug här dock. Blir det som sist kan jag se fram emot en tid utan röksug eller att längta efter att hålla en cigarett.

Jag kommer att låta dig ta del av min väg mot ett hälsosammare liv men vill du ha rapport oftare om hur jag upplever sluta-röka-kampanjen så kan du alltid följa mig på Twitter så kan du se timme för timme hur jag har det.

Tills vidare…

From → #blogg100, Öh...

Leave a Comment

Leave a Reply

