Skip to content

Livets små mirakel

March 3, 2013

hjärtaNär du når vuxenlivet börjar en mall att formas, du har dina kompisar, du har dina intressen och du har (förhoppningsvis) ditt jobb. I denna mallen stannar du ofta. Det har jag gjort. Men i lördags gjorde jag något jag inte brukar och det har fyllt på min energibank så det räcker ett bra tag framöver. Vad gjorde jag? Jag träffade sex helt okända personer för en oförglömlig kväll.Nej, jag talar inte om swinging. Jag talar om twittring. Det ordet fanns inte. Nu gör det det. Vad innebär det? Jag twittrar, alltså har jag ett Twitterkonto där jag skriver om allt möjligt som faller mig in och som kan beskrivas med 140 tecken. Några i mitt följe har jag mer koll på, andra mindre. I lördags träffade jag ett urval från mitt flöde och det var magiskt.

Med mig hade jag min älskade syster, som träffat dessa förtjusande dårar innan. Faktum är att jag hade så roligt med dessa helt okända människor att jag har svårt att beskriva kvällen. Men i korthet så flödade vinet, samtalsämnena var, kanske inte så intellektuella, men gud så givande. SÅ kul att prata med människor om allt möjligt!

Vi åt, vi drack och senare dansade vi. Eller ja, alla utan en (du vet vem du är). Resten av oss, som hade vett att dricka vatten lite då och då intog dansgolvet och röjde natten lång. Lite roligt att jag och systern (som var yngst i sällskapet) gav oss först. Sällan har jag varit så trött… Men kul hade jag.

Det som jag tycker är så fantastiskt är att jag har aldrig träffat dessa personer innan, men tyckte om hela högen. Det är inte ofta jag hamnar i ett sällskap där jag gillar alla. Ok, det fanns en stackare som jag inte hann med att prata så mycket med, men hon gav mig komplimanger så henne kan jag absolut inte ogilla oavsett. 🙂

Vad vill jag ha sagt med detta då? Jo, att det är aldrig för sent att träffa människor som ger dig livskraft och ork att klara av en annars tråkig och ibland jobbig vardag. Jag kommer vårda denna kvällen i minnet länge och hoppas verkligen att få göra om det, för jag har inte ignorerat klockan så mycket på evigheter.

Nu orkar jag med tristessen med arbetslöshet, städning och annat tjafs ett tag till. Tack, alla ni som gjorde min kväll till en undrbar afton!

 

Leave a Comment

Leave a Reply

