Skip to content

Finn fem fel…

January 28, 2013

Så här är det; män och kvinnor fungerar inte likadant. Nä, jag lovar! Blev du förvirrad nu för att du trodde det? Beklagar. Det är inte bara frågan om att gilla sport eller bilar, nej, det går djupare än så…Idag går mina tankar till städning. Städning är något vi måste ägna oss åt alldeles för ofta (enligt mig). Graden av städning ökar givetvis med antalet barn i hushållet. I mitt fall finns det två barn (den här gången räknar jag inte med maken i barnen) och det innebär leksaker överallt, kläder strategiskt placerade precis BREDVID tvättkorgen eller lagda i en oidentifierbar massa i sovrummet. Denna cocktail skakas och dekoreras med körsbäret jag kallar: grus.

Som fullt mentalt fungerande vuxen tar jag mig an utmaningarna med städning som följer:

  • jag plockar upp leksaker och lägger i leksakslådor eller hyllor
  • smutsig tvätt läggs i tvättkorg och ren tvätt på sin plats
  • gruset tas om hand tack vare en fantastisk uppfinning kallad dammsugare

Det är nu inte givet att alla städar på samma sätt, men målet för de flesta bör ju vara att det ska vara städat efteråt. Konflikten med till exempel en partner kommer när definitionen på vad “städat” innebär. Jag ska nu ge flertalet exempel på vad jag INTE anser vara städat.

Det är inte städat när:

  • det enbart är DVD-filmerna som dammats av och ställts på sin plats
  • när jag hittar mina pumps i mitt sängbord (idealiskt vore ju på skohyllan)
  • när det innebär livsfara att öppna ett skåp på grund av att allt  “städats” in i det

Nedan ser du det absolut bästa exemplet på vad jag menar med att vi städar olika. Makens definition på storstädning är INTE samma som min. Njut av bilden.

rum Behöver jag säga nåt?

Trodde inte det. Det är på grund av sådana här saker som jag anser det vara bäst att gifta sig av kärlek, då ett kärlekslöst äktenskap utan tvekan hade resulterat i yxmord vid det här laget.

Ha nu en underbar måndag!

P.s Detta inlägg kom till enbart av anledningen att jag ville blogga, men inte hade något att blogga OM.D.s

 

From → Män

Leave a Comment

Leave a Reply

