Skip to content

2

February 16, 2013

gurkaJag är värre än en vegeterian

Jag äter inga grönsaker. Eller jo, förresten, jag äter ketchup. Men där går min gräns.Säger du att du är vegeterian hamnar du förmodligen i både en och två diskussioner om varför du inte äter kött. Det kan vara fysiska orsaker, etiska eller vad det nu kan vara till varför du valt att inte äta kött. Pratar du då med en normalbegåvad och upplyst person accepterar och respekterar de förhoppningsvis din inställning till kött. Personligen anser jag att varje individ har rätt att själv bestämma vad de ska stoppa i sin kropp.

MEN, är du istället som jag och äter kött men inte en gnutta grönsaker, oj då tar det hus i h*vete. Jag kan inte ens räkna hur många gånger jag fått förklara och försvara att jag inte äter grönsaker. Börjar bli långtråkigt att göra det gång på gång. På samma sätt som vegeterianer får i sig ämnen deras kost saknar, får jag i mig det jag behöver. Genom att äta andra saker. Ok, jag köper att choklad inte kan ersätta alla vitaminer som finns i grönsaker, men jag äter ju frukt i alla fall.

Varför jag inte äter grönsaker?Det är en kombination av orsaker. Dels klarar jag inte av konsistensen på de flesta grönsaker och resten gillar jag inte smaken på. När jag var yngre var det även en liten protest att inte äta, speciellt efter att jag fick sitta ensam med en lärare i bamba och inte fick gå förrän jag ätit upp mina grönsaker. Känner man mig det minsta så försöker man inte tvinga mig till saker, blir oftast tvärtom då.

Som vuxen vill jag gärna äta grönsaker men jag KAN inte, att känna lökbitar knastra i munnen ger mig kväljningar. Dessutom är jag en frisk människa med perfekta värden så det är nog lugnt, min choklad- och fruktkost räcker gott och väl ihop med kött och macka. 🙂

Jag hackar inte på vegeterianer och köttätare så sluta hacka på mig!

Leave a Comment

Leave a Reply

