Skip to content

1

February 15, 2013

buddhaPuh

Sista inlägget som jag låg efter med. Nu är det bara att börja med resten som jag halkat efter med tack vare min magsjuka. Jepp, du läste rätt, magsjuka. Jag har efter …. 25 år … äntligen haft magsjuka. Men det berättar jag mer om i ett annat inlägg. Snacka om att pressen ligger på när man skrivit upp sig på en sån sak som #blogg100. Inte för att så många läser mig blogg, den är helt för min egen skull, men att göra det jag bestämt mig för är viktigt.

Samtidigt balanserar jag hela tiden. Hur personlig vill jag vara? Mina nära vänner vet mycket om mig och hur jag fungerar men det är ganska få personer som räknas dit. Jag tror att jag ses som ganska öppen och tillgänglig, men hallå, jag är stenbock. Trodde du att du skulle få se hela mig? Nix pix.

Så hur mycket vill jag dela med mig av till alla på Facebook och Twitter och några irrande stackare på internet? När jag tänker efter, inte så mycket. Jag kan lämna ut min man, för är agerar man som han gör, då förtjänar man att skrivas om i en blogg. Men mig själv? Nej, det känns inte tryggt. Jag känner mig osäker med att tala om för människor hur jag mår eller vad jag vill göra. Vilka tankar jag har om saker och ting som rör mig personligen vill jag dela med dem som jag vet kommer stötta mig.

Nu låter det som att jag är otroligt djup och sitter och mediterar på kvällarna, men så är det inte. Men även om du känner mig som den roliga, högljudda och lite grabbiga, så har jag också känslor. Jag gråter, jag behöver kramar och jag ogillar saker. En vacker dag kanske jag förvånar dig och är helt öppen och naken själsmässigt. Men det lär dröja. Måste lära mig att vara det inför mig själv först.

Så… håll tillgodo ändå med min “opersonliga” blogg.

 

 

Leave a Comment

Leave a Reply

