Skip to content

Jag kramas inte

February 10, 2013

kramJag tycker om många människor och jag hoppas att en del av dem jag gillar, gillar mig tillbaka. När man gillar någon så kramas man. Jag gillar inte att kramas. Tyvärr. Det kanske får dig att tro att jag inte gillar dig, men så är det inte. Jag lovar. Jag gillar inte kramar bara. Alltså, jag gillar att kramas, men då ska det vara med någon som är VÄLDIGT nära mig. Typ min man, mina barn eller min mamma. Jag kan inte säga varför jag inte gillar att kramas för det är ju mysigt. Jag älskar att kramas. Med min familj. Är du en vän får du nog vänja dig vid att vara utan. Oftast när någon kommer mot mig med en kram så är jag naturligtvis tvungen att dela ut en, helst hade jag sluppit. Det har inget med din kroppslukt eller liknande att göra. Det är svårt att förklara varför jag inte gillar det. Kanske det har med mitt personliga utrymme att göra?

När jag var liten fick jag både kärlek och kramar av mina föräldrar så det härstammar inte från barndomen. Jag har inte varit utsatt för övergrepp av något slag av någon. MEN…jag är stenbock. Kanske är därför. Jag är en ganska trogen stenbock på många sätt. Så det är nog därför.

Vill du nu tvunget krama mig så FÅR du, men jag kommer inte njuta så värst av det. Jag gillar dig ändå.

Leave a Comment

Leave a Reply

