Skip to content

Näthat eller bara hat?

February 7, 2013

OLYMPUS DIGITAL CAMERADet har varit en del diskussioner om näthat det sista. Jag skulle vilja bannlysa hat överhuvudtaget. Hat leder ingen vart. I alla fall ingenstans bra. Hat har funnits i alla tider. Kommer alltid att finnas. Det är hur vi, som samhälle, accepterar dess agerande som avgör om hatet eller medmänskligheten ska styra. Jag tycker inte om alla människor som jag mött under åren, eller som jag läst om/sett på TV eller hört rykten om. Det finns till och med en eller två personer som jag HATAR. Däremot springer jag inte runt och agerar ut det. Vem hjälper det?

Vart sjutton har hat någonsin varit positivt? I längden alltså? Klart att det kan ge en viss tillfredställelse att till exempel hämnas på någon som gjort dig illa, men hjälpte det dig i längden? Tror jag knappast. De flesta av oss har någon som gjort oss illa rejält.

Jag kan “förstå” att folk stör sig på vissa individer i medierna men oavsett hur olika deras åsikter är från mina så skulle jag aldrig göra något mot dem. De är människor med ett värde! Bara för att du tycker annorlunda än jag betyder inte det att du är dum (även om jag tycker det ibland). Men då kommer vi tillbaka till det klassiska, det man inte känner igen eller håller med om är farligt. Och det som är farligt måste man hata.

Nä du, tänk vad bra världen skulle vara om vi var Teletubbies allihop!

Leave a Comment

Leave a Reply

