Skip to content

#blogg100

February 6, 2013

kugghjulSka man vara med så får man ju vara med. Annars inte. Ha ha. Jag är ju med, så då är jag ju det. Dagens inlägg kommer förmodligen hamna i kategorin sämsta inlägg i bloggvärldens historia, men ska jag nu spotta ut hundra inlägg på hundra dagar…ja, då blir det som det blir vissa dagar när jag haft fullt upp…Vakna, väcka unge nummer ett. Unge nummer två vaknar och ropar. Välling tillagas efter order från treårig general och unge ett skickas till skolan (ganska smärtfritt förutom stora ögon när jag kräver mössa och vantar eftersom det var två minusgrader ute. Jag är tydligen efterbliven om jag ska döma av hennes min).

Få unge två som är en treåring att klä på sig. Aningen krångligt då kalsonger tydligen är allergiframkallande med följande symptom; gallskrik, svettningar, slag på mammas mage, rullningar på golvet i frenetisk ilska med mera. Klä på nu irriterad mor, borsta hennes tänder och hår och därefter utföra tortyr i form av tandborstning på förut sagda treåring.

Unge nummer två matad, kissad, påklädd och ren i munnen ska nu transporteras till fordon som ska föra oss plus väninna med barn till badhus.

Badhus innebär klart mer motion för mödrar än för fjantiga barn som inte gillar kallt vatten, älskar rutschkanor och som definitivt inte bryr sig om att mamma kliar sig i ögonen, utan tar ett svanhopp rätt på mammas näsa från bassängkanten. Lysande Sickan…

Hemgång, invänta unge nummerett från skolan. Ner till lokala köpcentrum, inhandla två stycken presenter till två skilda barnkalas, varav ett inföll idag (systerdotter). Sedan äta snabbmat, må illa, jaga unge nummer två och efteråt inse att dragkedjan i tröjan åkt ner och visat hela understället (enbart bh) för gubbarna på matserveringen.

Efter köpcentrum till tandläkare med unge nummer ett, som uppförde sig exemplariskt.

Till kalas, äta kaka, äta tårta.

Hämta make på jobb, till McDonalds så den stackaren också fick mat.

Hem och natta unge ett som mådde lite dåligt, natta unge två som somnade mitt i en mening.

Blogga lite kasst bara för #blogg100, titta på serie, inte orka ha sex, sova.

Det var min dag, tack och hej.

Leave a Comment

Leave a Reply

