Skip to content

Nervös, kaxig, rädd, förväntansfull

February 4, 2013

jobbImorgon gäller det. Eldprovet. Kan jag hålla masken under anställningsintervju? Och det viktigaste av allt, kommer jag kunna bekämpa mina nervösa ticks som jag har ibland?Jag vet nu vilket företag jag ska till, har en adress och en hemsideadress. Synd att hemsidan är under konstruktion bara… I normala fall HADE det ju varit kul om jag kunnat komma förberedd och vetat något om företaget. Ja, lite har jag ju givetvis tagit reda på via Google och Flashback, men jag hade velat veta vad de tycker om sig själva.

Kläderna är kirrade. Kontorsoutfit. Har tänkt till lite med färger och nagellack och så där. Jag vet vad jag ska säga och jag vet hur jag bäst presenterar mig. Men… Jag har en tick. Varenda, alltså varje, gång jag ska på anställningsintervju så gäspar jag. Oupphörligt. “Jo, jag är jätteintresserad av tjänsten och vad du pratar om”. Men någon gång ska ju vara den första att sluta med dåliga vanor och eftersom morgondagens intervju är min FÖRSTA inom denna branschen så kan det ju vara bra att bryta vanan då.

Jag hoppas faktiskt att jag får jobbet. Arbetet går ut på dels det jag lärt mig och det jag tycker är roligt, samtidigt som jag kan få göra ytterligare saker som kommer att utveckla mig, utmana mig och ge mig erfarenhet.

Sen ligger det bra till. Visst jag slipper inte inte trängselskatten men det går fort att  ta mig dit och hem (tänker på barnen) och parkeringsmöjligheterna är bra och kostar förmodligen inget. JAG VILL HA DET JOBBET!

Jag är ganska positiv eftersom jag ändå får komma på intervju. Konkurrensen har ju minskat åtminstone i urvalsprocessen. Chefen vet om att jag är nyutbildad och alltså saknar “erfarenhet” och vill ändå träffa mig.

Snälla högre makt, gör så att jag inte gäspar mig igenom intervjun, gör så att jag verkar passa in och gör så att de andra kandidaterna får akut magsjuka, andra jobb eller nåt.

From → #blogg100, Jobb

4 Comments
  1. Hur gick det? =) hoppas på att du fick jobbet!

  2. Hur gick det? =)

Leave a Reply

