Skip to content

Söndag

February 3, 2013

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

“Och på den sjätte dagen tog han rast och sket i alla sysslor och ansvar”. Det står svart på vitt, i Bibeln. Kunde Gud så kan väl jag. Men det kliar i fingrarna att städa.

Jag vill gärna ha det städat och fint men någonstans inom mig vill jag ändå hålla helgen helig. Helgen är då jag kan slappna av, det är då jag sopar bort alla mina i-landsproblem och laddar upp för en ny vecka. Det enda produktiva jag tänkte åstadkomma idag är en söndagsstek. Utöver det så ska jag äta macka med chokladsmör, sedan ska jag bada med min son och leka krokodil, val och Järnjätten.

Om maken behagar gå upp ur sängen kanske det till och med blir lite “egentid”, med diverse rakade områden och kanske en hårinpackning.  Det låter väl som en bra söndag?

Kvällen på söndagar är lite stressladdade eftersom det är skoldag på måndag. Men i stort är söndagar ganska sköna, jag får sovmorgon, jag brukar bada och har tid att laga en gammal, hederlig svensk söndagsmiddag.

Jag vill INTE ha söndagar varje dag, det heter redan nåt. Arbetslöshet… På tal om arbetslöshet så har jag äntligen fått komma på en intervju. Jag ska dit på tisdag och träffa chefen. Det gäller att snacka så han förstår vad jag kan göra och vilken pärla jag kommer bli på företaget. Jag har (patetiskt nog) lånat kläder av min mor… Hon har en del snygga kläder men det känns lite att låna kläder av min mor, som pensionerar sig snart, alltså född på 1940-talet… Men, kontorskläder ändrar sig inte så mycket stilmässigt.

Taggad är jag så vi får väl se hur taggat mitt inlägg blir på tisdag… 🙂

Hej då!

Leave a Comment

Leave a Reply

