Skip to content

Jag kom, jag såg, jag föll…

February 2, 2013

rökaDet är lite lustigt, för om du känner mig vet du att jag är envis till tusen och ger mig sällan. Ändå är jag fast i ett missbruk. Aldrig har min förståelse för alkoholister varit större än idag. Jag slutade röka i tisdags, det är ingen hemlighet, men jag har inte basunerat ut det på Facebook så mycket. Eftersom alla jag känner ser allt jag skriver där, så vill jag inte ha pressen riktigt. Beslutet att sluta röka kom väl av samma anledning som hos alla andra som vill sluta röka. Dålig ekonomi, dålig hälsa, dålig andedräkt, dålig kondition. Ja, du vet.

Idag  föll jag. Dagen var riktigt jobbig och jag var röksugen och rastlös hela dagen. Åt även hela dagen, men det hjälpte föga. Så jag rökte. Det som jag känner är mest jobbigt är att röksuget inte sitter i kroppen. Efter att jag tog en laserbehandling så försvann det fysiska suget. Jag tog en behandling i höstas och hade inget sug alls, varken fysiskt eller psykiskt. Då var jag dum och rökte för att “det är ju så himla gott”. Nu har jag inget fysiskt sug heller men det mentala är ASJOBBIGT!

Jag har det varken bättre eller sämre än någon annan medelsvenssson. Jag har jobbiga barn, en gubbe som jag anser städar för lite och som retar mig. Jag är lite arbetslös och har tråkigt ofta, men jag HAR en familj, ett hem och mat för dagen. Mina problem är i-landsproblem men när jag nu ska sluta röka så verkar de som jordens undergång. Typ.

Okej, så jag rökte. Jag kommer inte göra om det. SKULLE jag göra om det, så ska jag inte göra det igen efter det. Rökfri SKA jag bli.

Vad jag vill få fram är att alla faller ibland, även superkvinnor som jag. Ja, jag rökte men det ska inte bli mer. Men GUD, det är jobbigt. Speciellt när min andra hälft också har slutat, men fortfarande snusar= fortfarande får in nikotin i kroppen hela tiden.

Nej, vi börjar om på nytt nu! Nya friska tag!

Leave a Comment

Leave a Reply

