Skip to content

Fredagsblogg

February 1, 2013

beerDet är fredag. Det är helg. Det är dags för mys. Hade varit gott med en cigg också, men nej. Sånt trams har vi slutat med. Nej, jag sitter hellre här..och luktar på blommorna… typ.
I stort har dagen varit ganska bra. Klart att barnen bråkat med mig och är allmänt gnälliga och uppkäftiga, men det ska vara så på den modellen. Tänk hur det hade varit om de varit perfekta, då hade inte jag behövts ju! Det bästa med min dag idag (förutom att jag fortfarande andas) är att jag fick ett samtal om att jag får komma på anställningsintervju på tisdag!

Jippi! Nu är ju jobbet inte automatiskt mitt bara för det, men det är banne mig en början. Plus att en negativ utgång skulle åtminstone ge mig lite intervjuvana. Men nu ska jag inte vara sån. Klart jag får jobbet! Jag är ju duktig, social och smart!

Nu sitter jag här ensam, stora tjejen är borta och lillen somnade kvart över sex och maken jobbar sent. Jag är med andra ord själv för en gångs skull. Vad händer då? Då gör jag inget och sitter bara vid datorn. Ingen manikyr eller nåt. Nej, njuter snarare av att det är tyst.

När tystnaden kommer blir jag lite röksugen faktiskt. Men bara lite. Inte så att jag vill röka men suget kommer lite. Jag ska göra lite pasta carbonara som jag och maken kan smaska på när han kommer hem.

Ett tråkigt inlägg måste jag ha emellanåt, så du uppskattar mina “bättre” inlägg mer. 🙂

Ha en underbar fredag!

 

Leave a Comment

Leave a Reply

