Skip to content

Kan jag inte få ett jobb tänker jag i alla fall bli snygg!

January 30, 2013

Det går inget vidare på arbetsfronten just nu. Inte på grund av inaktivt jobbletande. Eftersom det ser ut som det gör, får jag lägga energin någon annanstans också. Kan jag inte jobba så får jag väl träna då.

joggingGudarna ska veta att jag behöver några timmar på gymmet… Har inte satt min fot där sedan jag blev gravid med min son. Jag var helt enkelt rädd för missfall. Så här i efterhand kunde det kanske varit bra om jag fortsatte träningen, med tanke på antalet kilo som min korta kropp lade sig till med.

Jag tänker så här; jag lägger X antal timmar varje dag på att söka jobb (leta jobb, skriva en personlig ansökan, ringa med mera). Jag hämtar barn, lagar middag med mera och inväntar sedan maken. Under dagen intar jag givetvis mat (ok, godis) eftersom jag inte har så mycket för mig. Den ljusa idén att träna kom som ett brev på posten ihop med min nya kampanj att sluta röka.

Alltså, jag ska söka jobb och träna och sluta röka samt äta onyttigt. Låter väl som en bra plan? Känner du mig så vet du att det förmodligen inte kommer hålla länge. MEN jag kommer banne mig att försöka i alla fall för kan jag inte få ett jobb vill jag i åtminstone vara snygg!

Tränar jag så mår jag bättre, ser bättre ut och orkar mer vilket kan leda massa bra saker jag inte orkar tjafsa om nu.

Nu ska jag gå och äta en semla för att jag varit duktig och inte rökt. 🙂

From → #blogg100, Öh..., Jobb

One Comment

Trackbacks & Pingbacks

  1. Rökfri dag 3 | Morsan babblar

Leave a Reply

