Skip to content

Vem sitter i fängelse egentligen?

January 8, 2013

I över åtta år har jag saknat min dotter, jag har sovit dåligt över att jag lät en psykopat lägga sina händer på henne. Han har suttit inne i drygt två år och kan kanske frias snart. Min fängelsetid tar inte slut, varför ska hans göra det?OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Han, äcklet som dödade min dotter, släpptes på fri fot för ett tag sedan i väntan på beslut om resning i målet. Anledningen är att han har hittat läkare och forskare som antyder att min dotter skulle kunna ha dött av något annat än SBS (Shaken Baby Syndrome). Jag skulle tacksamt ta emot en dödsförklaring som tydde på något annat än våld. Tyvärr kan jag inte det. Det är för många saker som spelar in runt omkring, som jag är rädd att “FegSverige” idag inte kommer ta hänsyn rättsligt.

Exempel 1:

Personligen tycker jag att det är väldigt konstigt att min dotter inte uppvisade några som helst sjukdomsymptom förrän hon, hör och häpna, var ensam sin pappa. “Incidenterna” som det så fint kallas, alla tre, inträffade när hon var ensam och utsatt för sin far. Första gången hemma i mitt sovrum, med mig i vardagsrummet. Jag hörde ett ljud som gjorde att jag gick in och kollade (för att jag belv orolig) och fick då se min dotter, min då tre veckor gamla dotter, ligga livlös och kritvit. Jag blev kallad hönsmamma för att jag ville ta henne till sjukhuset. Vi blev naturligtvis inlagda och när jag dagen efter varit hemma och hämtat kläder, kommer jag till ett rum fullt med läkare på grund av att min dotter än en gång haft en “incident”. Efteråt har jag fått veta att sjukhuset misstänkte barnmisshandel. Tänk, min dotter kanske hade levt idag om någon vågat säga ifrån.

Den tredje och, Nadines sista incident inträffade den 16 september 2004. I bilen med sin pappa, utan mig i närheten.

Exempel 2

Dagen innan Nadine dödades tillbringade jag minst en timme med att bråka med honom om att han skulle ta henne över dagen, jag ville inte lämna ifrån mig en sån liten baby hela dagen. Men dum och svag som jag var sa jag ja till slut.

Jag ville inte lämna ifrån mig henne dagen hon dog. Hela min kropp skrek nej och ändå gav jag henne till en psykopat som inte ens velat ha henne. Knappt någon visste att hon fanns, jag fick inte ens sätta in en födelseannons till min dotter för då kanske någon skulle få reda på henne. Hela hennes korta liv talade han om för mig vilken dålig mor jag var, att han skulle antingen ta henne ifrån mig helt eller strunta i henne helt med mera, med mera. Ändå släppte jag iväg henne.

På väg upp till Borås (jag hade fått informationen att han skulle ha henne hemma hos sig och att han skulle arbeta…) hävdar han att hennes huvud började hänga. Därefter kör av han av vägen, in på en sidoväg som ambulansen inte ens kunde hitta förrän tredje försöket. Hans försvar på det var att han inte ville störa trafiken. Jag har åkt med honom innan, och trafikreglerna gäller tydligen inte honom, men idag var de väldigt viktiga för h0nom.

Han ringde mig cirka tjugo i tolv den dagen. Det vet jag med 100% säkerhet eftersom jag sekunden efter ringde till min fars mobil för att han skulle köra mig till sjukhuset. Jag har till och med kvar utdraget från Telia från den dagen. Han ringde SOS Alarm 12.01. Under tjugo minuter gjorde han med andra ord ingenting för att rädda min/sin dotter. Istället drar han snyfthistorier under SOS-samtalet.

Jag bor cirka 10 minuter bort från det sjukhus Nadine fördes till. Det tog min far cirka tjugo minuter att åka till mig och ytterligare ti0 minuter upp till sjukhuset. Vilket innebär att klockan vid det laget var cirka 10-15 minuter över tolv. När jag kom fram hade sjukhuset ingen aning om att en baby var på väg. Konstigt, eftersom jag vetat länge.

Exempel 3

Måndagen efter Nadines död (hon dog på torsdagen) hade vi ett anhörigmöte. Vi fick fråga vad som helst, säga vad som helst. Han frågade bara om de kunde se några märken någonstans på henne. Inte det första jag hade frågat om jag misstänkte spädbarnsdöd (som var det naturliga att tro i början).

Exempel 4

En oskyldig person insisterar inte på att kremera en kropp så fort det bara går, men det gjorde han.

Exempel 5

En oskyldig man flyr inte landet när han fått en dom som han anser vara felaktig.

Exempel 6

En man som inte gjort något tar inte kontakt med (ö)kända utländska läkare för att hävda att Nadines död berodde på annat. En av “hans” läkare hävdade att HIV inte orsakar AIDS till exempel, en annan att svenska läkare är sorgligt outbildade och okunniga.

Mitt fängelse tar inte slut

Jag har förlorat sömn, sinnesfrid och framförallt min dotter och alla de kommande minnena som jag hoppades att få. Istället har jag kronisk magkatarr (inte helt men nästan), och ständig ågren och ångest över att jag släppte iväg mitt barn med en psykopat. Om jag hade varit starkare hade min dotter levt idag. Jag vet att det inte är någon idé att tänka så men det gör jag. Vetskapen om att han kanske frias för något jag VET att han gjort kortar inte mitt straff. Det utökas bara till livstid. Men eftersom vi lever i mesSverige, så hoppas jag på att slippa fri efter max fjorton år. Eller förlåt mig, två tredjedelar av det.

3 Comments
  1. Mitt hjärta blöder.
    Jag blir arg, ledsen och så jävla förbannad när jag läser om detta.
    Kommer ALDRIG kunna förstå hur man kan ge sig på något så oskyldigt som ett barn.

    Jag önskar så att jag kunde göra något för dig..
    Men tyvärr är det så vi får leva våra liv.
    I fängelser.

    Mitt är lättare eftersom jag har mina barn kvar.
    Ditt fängelse måste vara ett helvete.
    Hoppas ajg aldrig kommer förstå.
    Men jag kommer alltid stå stark på avstånd och skänka dig styrka att leva vidare.

    Kram Lena

  2. crissie permalink

    Åh, vad fruktansvärt! Å han ska gå fri nu? Vet nt var den svenska rättvisan tagit vägen, för den ska framförallt var till för barn, äldre o de som har det svårt.
    Han skulle sitta inne genom lås bom forever. D går nt att dalta med såna psykopater. Tycker du e enormt stark som orkar skriva om det! Kram

Trackbacks & Pingbacks

  1. Vad är ett liv värt? | Morsan babblar

Leave a Reply

