Skip to content

Varför min man inte får följa med till Ullared.

November 15, 2012

Min storasyster och jag skulle till Ullared och köpa julklappar. Vi tänkte oss en heldag med shopping och fika, utan män eller barn. Lägligt nog så var bådas män lediga vilket gjorde att vi kunde åka. 

Då kom min man på en lysande idé. Han skulle också åka med och därmed även den tvååriga sonen (min alltså). Kul, tänkte jag, nu kan vi ha en dags shopping ihop. Eller inte…

Det började redan på morgonen och hela resan ner. Min man (från och med nu kallad HAN/HONOM) gnällde över att han var tvungen att gå upp så tidigt, det var kallt och att han var hungrig.

När vi (efter vad som kändes som en evighet) kom till Gekås var det givetvis lååång kö. Syrran och jag tog varsin vagn och ställde oss i kön. Det var regnigt och blåsigt och svinkallt. Jag undrade lite över var min man tagit vägen, där jag stod med min frusna son i famnen. Sent omsider (när vi nästan var inne) kommer han strosande med vantar och en varm kopp kaffe. Han hade gått in på ett fik för att slippa köa. Död åt honom.

Vi kommer in, börjar shoppa. Vad händer då? Jag hör en röst som hela tiden viskar i mitt öra. Man skulle kunna tro att jag var galen, men icke. Det var Han som pratade. “Tänk på pengarna nu, glöm inte att tänka på pengarna”. Jag trodde jag skulle smälla av. Snacka om att förstöra känslan av shopping. Därefter gick han över till att klaga över hur dyrt allting var, hur mycket folk det var där (hallå, vi var i Ullared) och att han fortfarande var hungrig.

Vid det här laget sa jag att vi kunde gå åt var sitt håll och handla och vi kunde turas om att ha sonen. Jag gick iväg och skötte mitt och när jag gick  för att hämta min pojke, gissa vad? Då har Han gett honom en “Bilar”-bil (Blixten McQueen) för 700 kronor att leka med. Eftersom jag inte köper så dyra leksaker till en tvååring bad jag min man ta ifrån honom den innan han förstörde kartongen. Gissa vems unge som hördes mest på Gekås den dagen….

Detta mönster som Han uppvisade pågick hela dagen och när det var dags för hemgång tänkte jag lämna honom där. Denna enda gång vi åkt dit ihop blev också den sista. Jag ska snart ner igen och köpa julklappar men då åker jag själv!

 

From → Familj, Män

One Comment
  1. Ja inte helt själv haha Du får dras med mig 🙂

Leave a Reply

