Skip to content

Detta var inte vad jag beställde!

November 14, 2012

Kärlek, samboskap och barn. Underbara tanke. “Vi älskar ju varandra, nu skaffar vi barn!” 

Jag förväntade mig inte att gå på moln under graviditeten eller att det skulle vara som en semester att föda barn. Inte heller inbillade jag mig att mitt barn aldrig skulle göra mig arg, trotsa mig eller, dra på trissor, skrika “dumma dig!” till mig. När min son föddes var jag inställd på allt detta, och fick inget av det.

Lillen sov hela natten, ingen kolik, inga allergier eller astma eller någon form av hälsoproblem alls. Han var alltid glad och hade en egen stark personlighet. Jag har förmodligen varit en sån mamma som andra mammor stör sig på, när jag pratat om hur snäll min son är. För det HAR han varit. Såg du hur jag skrev HAR med stora bokstäver? Någon har nämligen stulit mitt änglabarn och bytt ut honom mot djävulens avkomma.

Det vete tusan om det inte hände på hans treårs-dag alltså… Börjar du ana vart jag vill komma? Ja ja men, treårs-trotsen. BIGTIME. Igår grinade, sparkade, slogs, grät och kastade han saker från när jag hämtade honom på dagis (klockan 14.00) till när mitt tålamod tog slut och han åkte i säng (klockan 18.00). Jag har sällan varit så arg på någon och under timmarna mellan fritids och sängen så hann ungen nog med att skrika “du äl dum!” cirka femtusen gånger.

Idag var det lite bättre, men någonstans i min älskade sons huvud har han fått för sig att han förmodligen får godis eller liknande om han är dum mot mig. Hans uppvaknande lär inte bli roligt…

Hur som helst SÅ BESTÄLLDE JAG EN UNDERBAR, GULLIG, SÖT OCH ÄLSKVÄRD son, INTE denna lilla demon som för tillfället ockuperar platsen mellan min man och mig!

Gud vad jag älskar det lille kräket! 🙂

Leave a Comment

Leave a Reply

