Skip to content

Nakenfis

October 24, 2012

Ungar är härliga och det behöver du oftast inte vara förälder för att tycka. Idag hade jag en väninna och hennes dotter hemma. Jag är ju fritidsforskare så då kan jag ju lika gärna passa på att umgås med dels min son och dels vänner som jag har försummat länge.

Barnen lekte så fint och busade upp varandra under tiden jag gjorde lunch (ja, det gjorde jag ovanligt nog). Efter lunchen och tillhörande efterrättsglass så fick barnen gå in på rummet, och min väninna och jag skvallrade i vardagsrummet. Plötsligt reagerade jag över hur tyst det var i rummet, förutom lite fniss. Jag försöker tvinga mig in och får baxa bort halva sonens rum för att komma in. Jag insåg ganska snabbt varför han försökt “låsa” mig ute. I hörnet sitter han “butt-naked” och flinar medan kompisens dotter står i hans säng och skrattar. När jag frågar varför han är naken får jag det enkla svaret att “han vill vara nakenfis”. Vad ska man säga liksom? Bara att skratta. Lilla skitungen.

Vill man vara naken så vill man.

From → Familj

Leave a Comment

Leave a Reply

