Skip to content

Trägen vinner, eller kommer i alla fall en bit på väg

October 23, 2012

Tänkte att det var dags för ett positivt inlägg. Vänta dig inga mirakel nu bara. Eftersom jag varit arbetslös så länge (två dagar) så sitter jag och ringer runt, skickar ansökningar och är allmänt jobbig mot arbetsgivare. Idag verkar jag ha fått lite medvind. Fick precis ett mail från en byrå som jag haft sporadisk kontakt med innan om att vi ska ses för ett förutsättningslöst möte. Det är på inget sätt ett löfte, men det kan vara en fot in åtminstone.

Så nu kommer problemet, vad sjutton ska jag ha på mig? Nää… skojar bara. Problemet är väl snarare att jag på något sätt måste förmedla vad jag faktiskt kan, snarare än vad jag läst och gjort hittills. Som nyutbildad är det lite moment 22, men med ett förutsättningslöst möte kan jag förhoppningsvis visa min potential.

Så nu är jag glad. Tänkte fira med champagne men jag går till tvättstugan istället.

From → Jobb

Leave a Comment

Leave a Reply

