Skip to content

Ibland är allt sol och ibland…bajs.

October 22, 2012

Hittills har jag inte uppvisat några större tecken på att vara en positiv och “glaset är halvfullt”- person i min blogg. Det kommer, jag lovar. Men inte idag, idag ska det gnällas. Just nu är det bara en sån där period som är lite jobbig. Inget jobb (än), ett barn i trotsåldern, ett på väg in i tonåren samt en kvällsarbetande make. Detta resulterar i en sur, grinig, “utarbetad” och allmänt gnällig mamma och maka (alltså undertecknad).

I flera år har jag bollat med studier, jobb, familj och vänner. Ett tag jobbade jag och studerade heltid samtidigt som jag tog hand om hemmet. Så här i efterhand är jag naturligtvis glad över de val jag gjort. Utan dem hade jag inte varit där jag är idag (alltså allmänt, inte mitt tillfälliga depressiva tillstånd jag nu befinner mig i) och hade inte haft någon väg utstakad alls. Men just nu är jag så trött på mitt liv att jag spyr. Givetvis älskar jag min familj och så men ändå.

Jag avskyr människor som slänger på ett brett ansikte och låtsas att allt är så himla lätt och bra, yrkesmässigt eller privat. Ibland är allt skit, erkänn! I vanliga fall brukar denna känslan infinna sig ungefär en gång i månaden, men så är inte fallet nu. Jag är bara genuint trött på att pissa i motvind. Jag gör allt för att vara positiv och försöka se framåt med glädje, men det är f*n inte alltid så lätt.

Jag ska inte gå in på detaljer om vad som får mig att känna så här, men att aldrig få en andningspaus (nu menar jag inte att gå lägga sig tidigt för att få många timmars sömn) förbrukar de resurser som finns. Jag är säkert inte ensam om att få livskriser men det hade varit kul om fler gick ut och gnällde lite så jag hade vetat att jag inte var ensam.

 

Lustigt hur jag, utan att egentligen skriva någonting alls, kan må lite bättre. Jag ville få ur mig massor men det räckte med denna ynka lilla texten för att jag ska känna mig aningen bättre. Skumt.

Ja ja, imorgon är en annan dag (blä, eller hur?) och nya friska tag som gäller. Imorgon får du kanske läsa ett positivt och engagerande inlägg om tvättstugan, jobbletande och hur man skickar in alla nödvändiga papper till A-kassan.

From → Allmänt gnäll

Leave a Comment

Leave a Reply

