Skip to content

Efterblivnas riksförening

October 17, 2012

Om bara några dagar ska jag som tidigare nämnt påbörja min karriär som fritidsforskare och tänkte därför göra lite research redan innan. Därför bestämde jag mig för att gå ner till Arbetsförmedlingen och skriva in mig och kanske till och med få en tid till min handläggare.

Jag tar mig dit och de har bytt lokaler. Okej, då fick jag bege mig dit istället. Kommer in och får hjälp inom fem minuter (inte illa). När jag ska skriva in mig då har datasystemet kraschat, så inte bara kan jag inte skriva in mig, jag kan dessutom inte få en tid till min handläggare.

Detta blir för mig ett stort irritationsmoment eftersom jag tänkte att min fritidsforskarkarriär skulle bli minimal. Med minimal menar jag inte alls. Jag blir ytterligare irriterad då jag inte kan få ett möte med min handläggare och därför inte kan få någon hjälp med till exempel åtgärder. Varför inte, undrar du kanske nu? Jo, jag har i min dumhet aldrig varit arbetslös (förutom mellan två jobb) på riktigt. Det innebär att jag därför inte kan få några åtgärder som till exempel praktik eller dylikt. Det suger. Eller hur?

MEN, det gör inget. Jag har en plan. Jag tänker helt enkelt dränka Arbetsförmedlingen och diverse bemanningsföretag med samtal och brev (förutom de jobbansökningar som jag givetvis kommer att skicka in). Då blir de förhoppningsvis så trötta på mig att de ger mig antingen praktik (för att få in en fot någonstans) eller jobb.

Det borde funka… Det kanske låter som att jag är lite bitter nu, och det är jag. Jag har precis utbildat mig till webbredaktör och är till och med duktig på det, men får inget jobb för att jag inte har någon erfarenhet. Moment 22, hallå…..

Men strunt i det, jag kanske skulle må bra av att få kämpa lite. Segern smakar sötare då.

From → Jobb

Leave a Comment

Leave a Reply

